Tjeklisten – når du skal flytte

Der er mange ting man skal huske når man flytter og derfor har vi lavet en tjekliste, som gør det lidt lettere for dig, der står midt i en flytning eller overvejer at flytte.

Når du flytter, skal du huske at

Melde flytning til

  • Folkeregisteret
  • Post Danmark
  • Tandlæge
  • Klubber
  • Fritidsaktiviteter
  • Job
  • Abonnementer
  • etcetera.

Få oprettet eller flyttet

  • telefon
  • Internet
  • antenne
  • etcetera.

Aflæse

  • El
  • Gas
  • Vand
  • Varme

Eventuelt

  • Vælge ny læge
  • Søge boligsikring
  • Få navne- og adressebeskyttelse

Du kan finde mere om flytning under bolig og byggeri på siden 'Når du skal flytte'.

Selvbetjening:

Flytteanmeldelse

Her kan du melde flytning til folkeregistret.

Flytter du til udlandet i mere end seks måneder, skal du huske at melde udrejse til den kommune, du flytter fra. 

Har du ikke NemID, kan du bestille NemID her.

Til denne selvbetjeningsløsning skal du bruge NemID.


Driller den digitale selvbetjening?
Ring til Den Digitale Hotline på telefon 70 20 00 00.
Man.-tors.: 8.00-20.00, fre.: 8.00-16.00, søn.: 16.00-20.00

Navne- og adressebeskyttelse

Her kan du søge om navne- og adressebeskyttelse. Adressebeskyttelse betyder, at dit navn og adresse ikke må udleveres fra folkeregisteret eller fra Det Centrale Personregister (cpr).

Bemærk at din navne- og adressebeskyttelse kun gælder i et år ad gangen, og du skal selv holde øje med, hvornår den udløber.

Hvis du efter et år stadig ønsker at have navne- og adressebeskyttelse, kan du søge igen.

Til denne selvbetjeningsløsning skal du bruge NemID. Har du ikke NemID, kan du bestille NemID her.

Til denne selvbetjeningsløsning skal du bruge NemID.


Driller den digitale selvbetjening?
Ring til Den Digitale Hotline på telefon 70 20 00 00.
Man.-tors.: 8.00-20.00, fre.: 8.00-16.00, søn.: 16.00-20.00

Menu