Hvordan melder jeg mig ledig?

På din første ledighedsdag skal du melde dig ledig på jobnet.dk med NemID. Har du ikke internetadgang, kan du møde op i jobcenteret og få hjælp - husk dit NemID. Dette skal ske på din første ledighedsdag.

Når du er tilmeldt Jobnet som ledig, skal du:

  • Tjekke dine jobforslag minimum hver 7. dag
  • Lægge dit CV ind senest 2 uger fra 1. ledighedsdag og holde det opdateret
  • Holde din Joblog opdateret på Jobnet (Joblog er dit værktøj til at holde styr på din jobsøgning)
  • Møde op til de samtaler, du er indkaldt til, eller som du selv har booket via Jobnet
  • Deltage i de aktiviteter, der står i din job- eller uddannelsesplan
  • Ved sygemelding melde dig syg (du bliver automatisk afmeldt Jobnet ved sygdom)
  • Huske at melde dig rask (du bliver automatisk tilmeldt Jobnet ved raskmelding)
  • Afmelde dig Jobnet, når du kommer i arbejde.
  • Melde ferie, hvis der er mere end 14 dage til afholdelse - ellers skal du henvende dig til jobcenteret.

SMS- og e-mail-service

Husk at tilmelde dig SMS- og e-mail-service på Jobnet. Med SMS- og e-mail-service får du blandt andet besked via sms og/eller e-mail dagen inden, du senest skal huske at tjekke dine jobforslag. Dette er en ekstra service til dig, dog vil det altid være dit ansvar, at du får tjekket dine jobforslag i tide.

Du kan tilmelde dig servicen på Min Side på Jobnet.

Hvad sker der, hvis jeg ikke tjekker jobforslag?

Hvis du ikke tjekker jobforslag, bliver du afmeldt som jobsøgende og mister dermed din ydelse.

Book selv dine samtaler i jobcenteret

Du skal selv booke dine samtaler i dit jobcenter. På denne måde kan du selv vælge den tid, der passer dig bedst. 

  • Log ind på Min Side på Jobnet.dk
  • Vælg Mine Møder i venstremenuen
  • Klik på den grønne knap Book et møde
  • Vælg dit møde og det tidspunkt, der passer dig  
  • Når du har bekræftet mødet og tidspunktet, får du en kvittering.

Uddannelses- eller kontanthjælp

Hvis du søger uddannelses- eller kontanthjælp, skal du møde personligt op i jobcenteret for at søge.

 

Selvbetjening:

Meld dig ledig

Når du bliver ledig, skal du melde det til jobnet.dk

Du skal bruge NemID for at logge på Jobnet. Har du ikke NemID, kan du bestille NemID her.

Til denne selvbetjeningsløsning skal du bruge NemID.


Driller den digitale selvbetjening?
Ring til Den Digitale Hotline på telefon 70 20 00 00.
Man.-tors.: 8.00-20.00, fre.: 8.00-16.00, søn.: 16.00-20.00

Menu