Underretning - når et barn mistrives

Har du kendskab til et barn, der mistrives? Så har du pligt til at underrette Rebild Kommune. Det gælder også, hvis barnet lever under forhold, der kan bringe dets sundhed eller udvikling i fare.

Hvis du har kendskab til eller mistanke om bekymrende forhold, skal du underrette Rebild Kommune. Offentligt ansatte har skærpet pligt til at underrette de sociale myndigheder, hvis de får kendskab til bekymrende forhold omkring et barns trivsel.

Sådan kan du underrette

• Send en anonym eller ikke-anonym underretning via den digitale selvbetjening nedenfor.
  • Send en mail til underretning@rebild.dk
  • Ring på telefon 21 35 90 80, mandag til onsdag kl. 8.00-15.00, torsdag kl. 8.00-17.00 og fredag kl. 8.00-14.00. OBS: Husk ikke at sige dit navn, hvis du ønsker at være anonym.
  • I akutte situationer kan du udenfor åbningstiden kontakte politiet på telefon 114.

Vi forholder os til alle underretninger indenfor 24 timer - også i weekenden. Hvis du vælger at underrette anonymt, skal du huske ikke at give oplysninger om dig selv. Vi har notatpligt, og vil derfor notere alle oplysninger.