Kørsel til læge og speciallæge

Som pensionist kan du få kørsel til læge eller speciallæge, hvis du på grund af dit helbred ikke kan tage offentlig transport.

Du skal opfylde følgende betingelser:

• Du er pensionist
  • Du er i sygesikringsgruppe 1
  • Du kan ikke tage offentlig transport på grund af dit helbred
  • Kørslen skal være til undersøgelse eller behandling ved praktiserende læge eller nærmeste speciallæge.

Rebild Kommune afgør, om du opfylder betingelserne, når du første gang henvender dig og ansøger om kørsel til læge eller speciallæge.

Bestilling af kørsel mellem jul og nytår

Bestilling af kørsel mellem jul og nytår skal ske inden fredag den 22.12.2023 kl. 14.

Ring til Kørselskontoret

Ring på hverdage klokken 8.00 - 14.00 og senest dagen før lægebesøget.

Husk at oplyse, hvis du har behov for at medbringe et hjælpemiddel.

Hvis du har akut behov for kørsel til læge indenfor konsultationstiden, så ring til kørselskontoret.

Hvis du skal til lægevagten, skal du i første omgang selv bestille og betale en taxa. Efterfølgende kan du søge om at få udgiften refunderet ved at sende din kvittering til Rebild Kommune.

Din udgift skal overstige 43 kroner (2021) for at kunne få befordringsgodtgørelse.

Kørsel til sygehuset

Hvis du skal til behandling på sygehuset, skal du kontakte Region Nordjyllands kørselskontor, Kontoret for Patientbefordring.

Kontoret for Patientbefordring