Ombytning af pas

Ombytning af fejlproduceret pas

Der er sket en fejl hos pasleverandøren i 18 kommuner heriblandt Rebild Kommune.

Fejlen betyder, at fingeraftrykkene er blevet byttet rundt i borgerens pas. Højre fingeraftryk er placeret på venstre fingers plads og omvendt. Fejlen stod på fra 2014-2017 og omfatter knap 7.000 udstedte pas i Rebild Kommune.

Passene er ikke ugyldige. Alligevel anbefaler Rigspolitiet, at berørte borgere får passet byttet til et nyt. Rigspolitiet begrunder anbefalingen med, at der kan være en risiko for, at passet i udlandet ikke accepteres som gyldig rejselegitimation.

Berørte borgere får direkte besked

Alle borgere med et fejlproduceret pas får direkte besked i sin digitale postkasse om tidsbestilling til at få fejlpasset ombyttet i Borgerservice. Se tidsbestilling til ombytning af fejlpas nedenfor.

Hører du ikke fra kommunen, er du ikke i målgruppen og skal derfor ikke foretage dig noget.

Tidsbestilling til at få ombyttet dit fejlpas

Vær opmærksom på at bestille én tid pr. person.

Ombytningen er gratis

Det er gratis at få ombyttet sit fejlproducerede pas. Udløbstiden forbliver den samme som i det nuværende pas. Der skal ikke tages nyt foto eller indhentes nyt samtykke ved børnepas.