
Længere sagsbehandlingstider
Den 4. oktober 2021 tager vi et nyt it-system i brug til udbetaling af ydelser som kontanthjælp, uddannelseshjælp, fleksløntilskud, ledighedsydelse og ressourceforløbsydelse. Overgangen til det nye system vil betyde længere sagsbehandlingstider og begrænset mulighed for personlig og telefonisk kontakt.
For at kunne tage det nye system i brug, skal vi løse en række manuelle opgaver i perioden 4. oktober til 17. oktober. Vi kan derfor ikke stå til rådighed for henvendelser i samme omfang som normalt.
Du kan i denne periode ikke træffe os personligt eller på telefonen. Du er dog velkommen til at lægge en telefonbesked i omstillingen på 99 88 99 88 og vi vil bestræbe os på at vende tilbage til dig hurtigst muligt og senest inden for to arbejdsdage.
Vi forsøger at behandle nye ansøgninger om hjælp til forsørgelse og enkeltydelser hurtigst muligt i perioden, men du skal forvente en længere sagsbehandlingstid end normalt.
Digital ansøgning om hjælp til forsørgelse og enkeltydelser
Du kan søge om hjælp til forsørgelse eller enkeltydelser via disse selvbetjeningsløsninger:
Ved behov for hjælp til digital ansøgning, kan du kontakte Den Digitale Hotline på telefon 70 20 00 00 i følgende tidsrum:
Mandag-torsdag | 8.00-20.00 |
Fredag | 8.00-16.00 |
Søndag | 16.00-20.00 |
Hvis du ikke kan søge digitalt
Hvis du ikke kan benytte den digitale selvbetjening til ansøgning om hjælp til forsørgelse eller enkelt-ydelse, har du mulighed for at bestille tid til udlevering af ansøgningsskema på telefon: 99 88 99 88.