Malerpalette, foto: Colourbox

Kulturrådets pulje til kulturelle aktiviteter

Hvis du har brug for støtte til en kulturel aktivitet i Rebild Kommune, så er Kulturrådets pulje til kulturelle aktiviteter måske noget for dig.

I Rebild Kommune er der afsat en pulje til kulturelle aktiviteter, som Kulturrådet står for at uddele.

Kulturrådet giver tilskud til:

• Musikarrangører
  • Amatørteatergrupper
  • Kunstforeninger
  • Enkeltstående aktiviteter.

Kulturrådet ønsker at fremme:

• Samarbejder på tværs
  • Et godt arrangement/event
  • Nytænkning i forhold til arrangementstyper, målgrupper og samarbejdspartnere
  • De unge

Krav til arrangement/aktiviteten:

• Kulturarrangementet selv skal være bærende. Det skal ikke eksempelvis være underholdning til en julefrokost
  • Kulturarrangementet skal være målet – ikke midlet (fx skal et under-holdningsbidrag ikke bruges til at generere et overskud i en forening)
  • Der gives ikke fuldfinansiering til projekter
  • Kulturrådet støtter ikke honorar til ansøgeren selv
  • Kulturrådet støtter ikke forplejning

Krav til ansøgere – puljerne kan søges af:

• Foreninger
  • Interessegrupper
  • Institutioner
  • Enkeltpersoner

Ansøgninger vurderes ud fra årsprogrammet og i sammenhæng med Rebild Kommunes politik for Oplevelser, fritid og fællesskaber.