
Sådan brevstemmer du
Hvis du er forhindret i at stemme på valgdagen, kan du brevstemme - du skal blot gøre det senest den 14. november 2025 inden kl. 16.00.
Du skal møde personligt frem for at brevstemme.
Hvor og hvornår
Fra tirsdag den 7. oktober 2025 til og med fredag den 14. november 2025 modtages brevstemmer til Kommunal- og Regionsrådsvalg samt Ældreråd i Rebild Kommune. Brevstemmerne modtages i Borgerservice på rådhuset, Hobrovej 110, 9530 Støvring inden for åbningstiden, som er:
- Mandag - onsdag kl. 9.00-14.30
- Torsdag kl. 9.00-17.00
- Fredag kl. 9.00-13.30
Undgå kø ved at bestille tid her: Tidsbestilling til at brevstemme i Borgerservice
Derudover kan du brevstemme lørdag den 8. november kl. 10.00-12.00, hvor Borgerservice på rådhuset holder ekstraordinært åben.
Fredag den 14. november 2025 er sidste dag for modtagelse af brevstemmer, hvor der er udvidet åbningstid i Borgerservice på rådhuset kl. 9.00-16.00.
Medbring legitimation
Husk legitimation i form af pas, kørekort eller sundhedskort.
Du skal ikke medbringe valgkort - de bliver først sendt ud i ugen, inden valget bliver afholdt.
Handicapvenlig stemmeboks
På rådhuset og på afstemningssted Støvring er der en særlig handicapvenlig stemmeboks, som er indrettet med hæve-sænke-bord, LED-lampe og et særligt forstørrelsesapparat, som kan være en hjælp for vælgere med nedsat syn.
Brevstemmeafgivning i hjemmet
Hvis du på grund af sygdom eller manglende førlighed ikke kan møde op på et afstemningssted på valgdagen, kan du brevstemme i dit eget hjem. Du kan ansøge om at brevstemme i hjemmet fra den 21. oktober 2025
Du kan få en blanket ved at ringe til Borgerservice på telefon 9988 9988 eller sende en mail til raadhus@rebild.dk
Du kan ligeledes hente blanketten her
Den udfyldte blanket skal returneres til Borgerservice enten fysisk eller pr. mail senest den 7. november 2025 kl. 12.00.
Brevstemmer indsamles i eget hjem på følgende datoer:
- Tirsdag den 11. november 2025: Den østlige del af kommunen
- Onsdag den 12. november 2025: Den sydlige del af kommunen
- Torsdag den 13. november 2025: Den nordlige del af kommunen
Hvis du er indlagt på sygehuset, har du mulighed for at brevstemme der.
Bor du på et af kommunens ældrecentre eller friplejehjem, skal du ikke foretage dig noget. Brevstemmer indsamles på de ovennævnte datoer.
Skift af afstemningssted
Fra den 21. oktober 2025 til den 10. november 2025 kl. 12.00 kan vælgere med handicap eller nedsat førlighed indgive ansøgning til sin bopælskommune om at afgive stemme på et andet afstemningssted i kommunen end det, der ellers vil være opført på valgkortet.
Blanket udleveres ved henvendelse til Borgerservice eller rekvireres via telefon 9988 9988. Blanketten kan ligeledes hentes her
Ved spørgsmål - kontakt:
Valgsekretariatet
Byrådssekretariatet
Mail: raadhus@rebild.dk
Tlf. 99 88 99 88