Pas på de særligt sårbare drikkevandsområder

Vi har alle et fælles ansvar for at passe på vores drikkevand. Derfor sætter vi nu, som et pilotprojekt, skilte op ved nogle af de områder hvor vores drikkevand er mest sårbart.

På kortet har vi markeret hvor skiltene står. På kortet kan du også se hvor vi henter drikkevand i dag, og hvor vi regner med at hente det i fremtiden – måske også dit drikkevand. Det drikkevand skal vi alle hjælpe hinanden med at passe på, både for vores egen og for kommende generationers skyld.

Skiltene blev sat op i løbet af foråret 2019. På sigt kan projektet eventuelt udbredes til alle særligt sårbare drikkevandsområder i kommunen.