Anlægsprojekter på kultur- og fritidsområdet

Hvis I som forening eller selvejende institution ønsker kommunal støtte til et større bygge- eller anlægsprojekt på kultur- og fritidsområdet, så kan I her læse mere om principper og proces for tildeling af kommunale tilskud.

Rebild Kommune modtager hvert år et varierende antal ansøgninger til større bygge- og anlægsprojekter på kultur- og fritidsområdet.

For at sikre et godt beslutningsgrundlag og en ensartet behandling af ansøgningerne gælder følgende principper:

• Alle ansøgere SKAL kontakte Center Sundhed, Kultur og Fritid for sparring. Se kontaktinfo i boksen til højre.
  • Der er ansøgningsfrist én gang årligt - d. 1. marts.
  • Alle ansøgere skal benytte det standardiserede ansøgningsskema.
  • Ansøgere har mulighed for at få et dialogmøde med det politiske udvalg inden politisk afgørelse.

Alle ansøgninger behandles samlet af Kultur-, Fritids. og Sundhedsudvalget forud for de kommunale budgetforhandlinger i september/oktober. Ansøgerne kan forvente svar på deres ansøgning, når budgetforhandlingerne er afsluttet - forventeligt medio november.

Hjælp og sparring

Center Sundhed, Kultur og Fritid er ansøgernes indgang til kommunen. Center Sundhed, Kultur og Fritid sørger for introduktion til byggeguide, vejledning om ansøgningsproces og etablering af kontakt til fx. byggesagsbehandlere.

Tag et smugkig på byggeguiden og ansøgningsskemaet ved at klikke på dokumenterne her under.