
Når du henvender dig hos os, starter vi altid med at finde ud af, hvad dit problem er. Så ser vi på hvad der bedst muligt hjælper dig, så du kan leve et godt liv på trods af dit høretab.
Hvad kan vi hjælpe med?
Vi tilbyder:
- at rådgive og vejlede i brug af høreapparat, teleslynge og ringeklokkeforstærker
- at finde fejl ved dit høreapparat
- oplysning om tilskudsregler
- at søge om hjælpemidler
- batteriudlevering
- at behandle ansøgninger fra Institut for Syn og Hørelse (Høreinstituttet)
- henvisning til undersøgelse på høreklinik, hos egen læge eller Institut for Syn og Hørelse (Høreinstituttet)
- hjemmebesøg hos borgere, der ikke har mulighed for at forlade hjemmet.
Høreomsorg omfatter ikke hjælp til opgaver, som du eller dine pårørende selv kan udføre. Høreomsorg er også en del af de forebyggende hjemmebesøg.
Kontakt og træffetider
Du kan træffe os på de fleste ældrecentre samt på Støvring og Terndrup bibliotek.
Vi træffes også på telefon 40 22 84 49 (mandag til torsdag mellem 8.30 og 9.00).
Se træffetiderne for første halvår af 2020 her
Udlevering og/eller bestilling af batterier
Bestilling
Du kan selv bestille dine batterier online i selvbetjeningen herunder.
Du kan også ringe til Oticon - AMGROS på 39 17 74 44 eller sende en e-mail til: batterier@oticon.dk.
Udlevering
Der kan frit hentes batterier, voksfiltre og slange på de 9 ældrecentre, hvor vi har træffetider (se ovenfor) samt på kommunens biblioteker og borgerservice.
OBS!: Vi har ikke har domes osv. til tyndslange/RITE apparater - disse skal bestilles direkte fra enten en høreapparatsbutik eller audiologisk afdeling.
Selvbetjening:
Batterier til dit høreapparat
Her kan du bestille batterier til dit høreapparat.
Denne selvbetjeningsløsning dirigerer dig over på et eksternt website.
Driller den digitale selvbetjening?
Ring til Den Digitale Hotline på telefon 70 20 00 00.
Man.-tors.: 8.00-20.00, fre.: 8.00-16.00, søn.: 16.00-20.00