Rusmiddelteamet

Har du problemer med stoffer eller alkohol, eller kender du nogen der har? Så kontakt vores rusmiddelteam og få hjælp til at løse problemet. Al vejledning og behandling er gratis.

Rusmiddelteamet står klar og tilbyder ambulant rådgivning og vejledning, afklarende samtaler og behandling til borgere med et problematisk forbrug.

Ring til os

Du kan ringe til os, så laver vi en aftale for at finde ud af, hvordan vi bedst muligt kan hjælpe dig. Du har ret til at starte i behandling inden for 14 dage. Hvis du er pårørende til eller har kontakt med nogen der har et problematisk forbrug, er du også velkommen til at kontakte os. Se kontaktoplysninger længere nede på siden.

Du kan være anonym

Alle, der har behov for det, kan få op til tre anonyme samtaler hvor vi i fællesskab finder ud af hvilket behov du har for en eventuel behandling. Hvis du vælger at komme i ambulant behandling for afhængighed af alkohol, kan du være anonym gennem hele forløbet.

Du kan også komme i anonym ambulant behandling for stofmisbrug, hvis du ikke modtager personlig hjælp, omsorg og pleje, dækning af nødvendige merudgifter, beskyttet beskæftigelse, aktivitets- og samværstilbud eller bor i et botilbud.

Du er altid velkommen til at kontakte os anonymt, hvis du er i tvivl om du kan få tilbud om behandling. Se kontaktoplysninger længere nede på siden.

Hvis du ikke ønsker at modtage anonym behandling for stofmisbrug i Rebild Kommune, kan du modtage behandlingen hos Hjørring Kommunes rusmiddeltilbud, som vi har et samarbejde med. Hvis du ønsker dette, skal du henvende dig til Hjørring Kommune, og tale med deres rusmiddeltilbud.

Hjørring Kommunes hjemmeside

Hjælp til børn og unge

Er du under 18 år og har et misbrug eller et problematisk forhold til alkohol og stoffer har vi også mulighed for at hjælpe dig.

Er du barn/ung og drikker din mor, far eller andre af dine voksne – eller bruger de stoffer?

Vi ved, at der er rigtig mange børn/unge, der vokser op i familier med alkohol eller stofproblemer- og at man ment kan føle sig alene om sine oplevelser og problemer.

Vi ved, at børn ofte tænker mere og er mere kede af det, end forældrene tror, når en voksen i familien drikker for meget eller bruger stoffer.

Vi ved, at det aldrig er barnets skyld, at voksne drikker eller bruger andre rusmidler. Det er altid den voksnes ansvar. Selvom du måske nogle gange er sur på dine voksne eller ikke gør det, de beder dig gøre, så er det stadig ikke din skyld, at de drikker.

Vi ved, at du måske er bekymret for hvad der sker, hvis du fortæller, at en af dine voksne har et problem. Vi kan love dig, at vi vil støtte både dig, din voksne og resten af din familie, så I kan få det bedre, og den voksne kan få hjælp til at stoppe med at drikke eller tage stoffer. Voksne skal have hjælp af voksne- og ikke af børn.

Du kan ringe anonymt til os på tlf. 40 22 84 56, hvis du gerne vil snakke eller høre hvad, vi kan hjælpe dig og din familie med. Hvis det er nemmere, kan du måske få en god ven eller en anden voksen til at hjælpe dig med at kontakte os.

Rusmiddelteamet

Rusmiddelteamet består af tre behandlere og en lægekonsulent.

Som nævnt er al vejledning og behandling gratis.

Kontakt rusmiddelteamet

Ønsker du flere oplysninger om behandling for et problematisk forbrug, er du altid velkommen til at kontakte rusmiddelteamet.

Vi har telefontid mandag-fredag fra kl. 8.00-9.00.

Ringer du udenfor telefontid, kan du lægge en besked, så ringer vi tilbage hurtigst muligt.

Du kan ringe anonymt til os.