Sygeplejen

Sygepleje skal forebygge sygdom, fremme sundhed og imødekomme behovet for sygepleje ved behandling af sygdom.

Sygeplejen i Rebild Kommune

Hvis du opholder dig i Rebild Kommune, kan du modtage sygepleje, hvis du har en kronisk eller akutopstået sygdom.
Alle kan modtage sygepleje uanset af alder, boform og økonomiske forhold.
Henvisning til sygeplejen kan ske via egen læge, sygehus eller ved at du kontakter os på tlf. nr.: 9988 9131. Vi kan kontaktes hele døgnet, året rundt.

Sygepleje leveres uden omkostninger, dog skal du selv betale for medicin og i enkelte tilfælde egne sygeplejeartikler, såsom medicinæsker.

Sygeplejen leveres som udgangspunkt i en af vores sygeplejeklinikker, eller som skærmbesøg. Det er sygeplejersken der vurderer, at du ikke kan komme i sygeplejeklinik, og derfor skal modtage sygepleje i eget hjem.

Hvem er Sygeplejen?

I Sygeplejen i Rebild Kommune er vi omkring 100 sygeplejersker og social- og sundhedsassistenter der står klar til at hjælpe dig, på den måde der passer bedst til dig.

Vi har alle fået en uddannelse i Akutsygepleje i samarbejde med Den Præhospitale Virksomhed. Det betyder, at vi har fokus på at forebygge uhensigtsmæssige indlæggelser og genindlæggelser, samt sørger for hurtig indsats til de borgere, som har brug for at blive hurtig indlagt på sygehuset.

Du som borger skal opleve tryghed i overgangen mellem kommune og sygehuse samt have en oplevelse af et sammenhængende sundhedsvæsen.

Smileyrapport

Herunder kan du via linket se vores seneste smileyrapport.

Smileyrapport for Sygeplejens akut- og rehabiliteringstilbud Rebild

Specialer i Sygeplejen

Vidste du at...

Du kan oprettet en fremtidsfuldmagt. så andre kan handle på dine vegne, hvis du engang i fremtiden bliver syg eller svækket og ikke kan varetage dine egne interesser?

Hvis din nysgerrighed er vagt, kan du læse meget mere og ansøge om en fremtidsfuldmagt via linket herunder.

Fremtidsfuldmag - start din ansøgning her