Du kan ikke bruge rebild.dk i Internet Explorer. Du skal bruge en anden web-browser. Internet Explorer udgår i slutningen af 2021.

Selvbetjening

Spar turen til rådhuset! Vores selvbetjening har åbent 24 timer i døgnet hele året rundt. Og du kan bruge den hjemmefra.

""

Ejendomsbidrag

Ejer du en ejendom skal du betale gebyr til rottebekæmpelse.

Vi udsender hvert efterår ejendomsbidragsopgørelse, der er gældende for det følgende kalenderår. På opgørelsen kan du se gebyret til rottebekæmpelse.

Opkrævningskort i din digitale postkasse

Fra 1. januar 2025 bliver afgiften beregnet ud fra, hvor mange kvadratmeter du har bygget på grunden – jf. Rottebekendtgørelsen, kapitel 12, paragraf 52, stk. 2.

Opkrævningen vil fremover foregå via en bidragsbillet sendt til din digitale postkasse. Er du ikke tilmeldt digitalt post, modtager du opkrævningen med fysisk post.

Er du allerede tilmeldt PBS i forhold til din hidtidige betaling af ejendomsskat, skal du ikke foretage dig yderligere, da opkrævningen vil ske automatisk. Er du ikke tilmeldt PBS, får du tilsendt et girokort omkring d. 20. januar.

Sådan beregner du din afgift

Bregningen af rottebekæmpelsesgebyret består af tre dele. Man skal betale en enhedspris for de første 250 kvadratmeter + ½ enhedspris for de resterende kvadratmeter + en fast afgift pr. ejendom med bebygget areal. 

I rebild kommune ser priserne ud som følgende:

Fast afgift: 64,80 kr. pr. ejendom med bebygget areal

Enhedspris pr. kvm op til 250m2: 0,4088 kr. 

Enhedspris pr. kvm fra 250m2 og op: 0,2044 kr. 

Bidragsbillet som kopi

Er I to eller flere ejere af samme ejendom, vil hovedejer, eller den der står, først modtage en original bidragsbillet. Øvrige medejere modtager bidragsbilletten med påskriften ”kopi”.

Spørgsmål til betaling, renter og gebyrer

Kontakt Fællescenter Økonomi og IT på tlf. 9988 7561

Øvrige spørgsmål til rottebekæmpelse

Kontakt Center Natur og Miljø på tlf. 9988 9957

Læs mere om rottebekæmpelse

Monsido - statistik

Cookieinformation