Hvordan melder jeg mig ledig?

Hænder_tastatur - www.colourbox.dk
På din første ledighedsdag skal du melde dig ledig på jobnet.dk med NemID. Har du ikke internetadgang, kan du møde op i jobcenteret og få hjælp - husk dit NemID. Dette skal ske på din første ledighedsdag.

Information om samtaler i Coronavirus-perioden

Hvis du har fået en bookingfrist, skal du selv booke dine samtaler i jobcenteret.

Din rådgiver kan af hensyn til at forebygge smitte vælge, at samtalen skal foregå telefonisk eller digitalt. 

Du har pligt til at deltage i samtaler, som du er indkaldt til, eller som du selv har booket.
 

Når du er tilmeldt Jobnet som ledig, skal du:

  • Lægge dit CV ind senest 2 uger fra 1. ledighedsdag og holde det opdateret
  • Opdatere din Joblog med de jobs, du har søgt. Se i din jobplan hvor mange du skal søge
  • Møde til de samtaler, du er indkaldt til, eller som du selv har booket via Jobnet
  • Deltage i de aktiviteter, der står i din job- eller uddannelsesplan
  • Ved sygemelding melde dig syg på Jobnet, og raskmeld dig igen på Jobnet
  • Afmelde dig på Jobnet, når du kommer i arbejde
  • Melde ferie på Jobnet.

SMS- og e-mail-service

Husk at tilmelde dig SMS- og e-mail-service på Jobnet. Du kan tilmelde dig servicen under din Brugerprofil på Jobnet.

Uddannelses- eller kontanthjælp

Hvis du søger uddannelses- eller kontanthjælp, skal du møde personligt op i jobcenteret for at søge. 

Selvbetjening:

Meld dig ledig

Når du bliver ledig, skal du melde det til jobnet.dk

Du skal bruge NemID for at logge på Jobnet. Har du ikke NemID, kan du bestille NemID her.

Til denne selvbetjeningsløsning skal du bruge NemID.


Driller den digitale selvbetjening?
Ring til Den Digitale Hotline på telefon 70 20 00 00.
Man.-tors.: 8.00-20.00, fre.: 8.00-16.00, søn.: 16.00-20.00

Menu