Voksne med fysisk og psykisk handicap

Her kan du læse om mulighederne i Rebild Kommune når du er voksen og har et fysisk eller psykisk handicap.

Indsatser til handicappede og udsatte voksne er et vigtigt politisk fokusområde i Rebild Kommune. Hvis du har et fysisk eller psykisk handicap, kan du få hjælp og rådgivning. De fleste af kommunens tilbud, skal du visiteres til. Men vi har også åbne tilbud, hvor du kan komme efter lyst og behov.

Når du kontakter kommunen, vil du blive henvist til en sagsbehandler, der hjælper dig med blandt andet:

• Rådgivning, vejledning og eventuelt henvisning til andre aktører
  • Koordinering af dit forløb
  • Bevilling af handicapydelser
  • Udarbejdelse af din handleplan
  • Igangsætning af støttende foranstaltninger
  • Opfølgning med dig

Lokale tilbud

I Rebild Kommune findes der en række lokale tilbud som er målrettet voksne med fysisk- eller psykisk handicap. Du kan læse mere om tilbuddene nedenfor.

Rebild Kommunes handicappolitik finder du under kommunens politikker.