Præmiering af idrætspræstationer og pris

Rebild Kommune hædrer hvert år lokale idrætsudøvere, der har opnået særlige resultater indenfor deres sport. Ved samme arrangement uddeler Fritidsrådet hvert år en pris på 5.000 kr. til en frivillig på fritids- og idrætsområdet, der har gjort noget særligt.

Præmiering

Vi præmierer følgende præstationer:

• Deltagelse ved OL, VM og EM under DIF i bedste række
  • 1., 2. og 3. plads ved NM og DM under DIF i bedste række
  • 1. plads ved Landsmesterskaber under DGI i bedste række.

Kultur- og Fritidsudvalget har desuden mulighed for at tildele hæderen til kandidater i en speciel situation, eller som har ydet en ekstraordinær indsats.

Hvem kan indstilles?

Kandidater eller den forening, som kandidater tilhører, skal have adresse i Rebild Kommune. Kandidater skal enten have bopæl i Rebild Kommune, men må gerne udøve deres sport i en forening udenfor kommunen. Eller alternativt skal kandidater udøve deres sport i en forening eller klub med adresse i Rebild Kommune

Hvornår og hvordan?

Kandidater skal indstilles i løbet af vinteren og præmieringen finder sted ved et arrangement om foråret. Vi annoncerer deadline og arrangementsdato hvert år i en mail til alle foreninger, via rebild.dk og på facebook.

Du kan indstille en kandidat "Præmiering af idrætsudøvere" ved at udfylde indstillingsskemaet nederst på siden. Der er frist for at indstille kandidater den 18.03.2024.

Årets frivillige

Fritidsrådet kårer i forbindelse med præmieringsarrangementet årets frivillige leder eller ildsjæl fra fritidsområdet.
Prisen sætter fokus på det store arbejde, der laves af rigtig mange frivillige i fritidslivet og er på 5.000 kr.
Fritidsrådet vælger blandt kandidaterne.
Der er frist for at indstille kandidater er den 18.03.2024 kl.08.00

Fritidsrådets Pris (Årets ildsjæl)

Fritidsrådet uddeler en pris på 5.000 kr. til en af kommunens frivillige, som har ydet en særlig indsats på idræts- og fritidsområdet.

Indstil til årets frivillige leder/ildsjæl

Præmiering af dygtige, lokale sportsudøvere

Idrætsforeninger og andre kan indstille lokale udøvere, der har opnået særlige resultater i år 2023, til præmieringen.

Indstil til Præmiering for særlig præstation

Fritidspræmiering afholdes den 29. april 2024 kl. 18.30-21.00 i Terndrup Idrætscenter

I kan allerede nu tilmelde jer arrangementet. Deadline for tilmelding er den 08.04.2024.

Tilmelding til fritidspræmiering